Сектор освіти Бахмацької Районної Державної Адміністрації

Заняття методичної студії вчителів історії на базі Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Правильно організоване шкільне краєзнавство є ефективним педагогічним і методичним засобом виховання та навчання учнів. Практика безпосереднього вивчення рідного краю з метою його пізнання, збереження й перетворення досягається шляхом організації краєзнавчих досліджень, екскурсійно-туристичної роботи та різних форм пізнавально-пошукової активності дітей.

У нашому районі функціонує 3 музеї при  закладах загальної середньої освіти: музей бойової та трудової слави Городищенського НВК, історичний музей Дмитрівської ЗОШ І-ІІІ ст. та історико-краєзнавчий музей Красненського НВК ст., які є  осередками національного й патріотичного   виховання учнівської молоді.

23 березня на базі Дмитрівської  ЗОШ І-ІІІ  ст. проведено ІІІ заняття методичної  студії  вчителів  історії  ЗЗСО району на тему «Формування історичної свідомості учнів засобами музейної педагогіки», у ході якого відбулося практичне ознайомлення  з досвідом роботи  щодо формування історичної свідомості учнів на уроках історії та в позаурочний час,  організації пошуково-дослідницької діяльності, презентація роботи шкільного історичного музею.

Слухачі методичної студії відвідали практичне заняття з історії України в 11 класі «Рівень життя в роки «застою» та моральний стан радянського суспільства», проведене на базі шкільного музею учителем історії Балашовим Сергієм Олександровичем, який,  здійснюючи системну краєзнавчу роботу, залучає  учнів до всебічного вивчення рідного краю, сприяє розвитку їх світогляду, дослідницьких навичок, критичного мислення, формує громадянську свідомість.  На занятті учні виступили в ролі дослідників, які аналізували особливості життя України епохи «застою», ілюструючи їх цікавими мультимедійними презентаціями та розповідями на основі матеріалів експозицій музею. Моральний стан радянського суспільства в сер. 60-х – поч. 80-х років ХХ ст. розглядався через історію окремих артефактів, які належали мешканцям селища Дмитрівки  і відображали типові риси життя країни в цілому. Аналізуючи підібрані вчителем тематичні візуальні джерела, учні висловлювали власну точку зору на події минувшини, з’ясовували емоційний стан людей, коментували їхні вчинки  з погляду сучасності. Наприкінці уроку школярі отримали домашнє завдання провести міні-дослідження, опитавши односельців про події періоду «застою», та оцінити тогочасне життя суспільства в творчій роботі.

Наступним етапом була змістовна екскурсія шкільним історичним музеєм, цікаво проведена підготовленими ученицями-екскурсоводами, які  зуміли передати колорит кожної епохи, акцентувавши увагу на деталях, притаманних саме їхньому селищу. Розповідь супроводжувалася відеофрагментами, що ілюстрували  події минулого, наповнюючи їх яскравими зоровими образами, необхідними для цілісного формування історичної свідомості.

Учасники заходу впевнилися, що  музей є  осередком української історії в закладі, саме там акумулюється багатовіковий  досвід   нашого   народу,  проходять календарно-обрядові дійства, години спілкування, присвячені трагічним та героїчним сторінкам   історії України, зустрічі з відомими земляками та інші позакласні заходи. Керівник музею Балашов С.О. поділився досвідом організації краєзнавчо-пошукової та науково-дослідницької роботи, співпраці з громадою села, адже він переконаний, що завданням історичної освіти в сучасній школі є збереження духовних та речових джерел української минувшини, формування справжнього громадянина й патріота України, здатного до  соціально значимих досягнень.

Завершилося заняття методичної студії підведенням підсумків роботи за 2017-2018 н.р. та обговоренням побаченого в невимушеній атмосфері.



« повернутися до списку новин