Методичні рекомендації щодо викладання міжнародного гуманітарного права в школі
Міністерство освіти і науки України спільно з Українською Гельсінською спілкою з прав людини надсилають для використання в закладах освіти методичні матеріали щодо викладання питань міжнародного гуманітарного права в курсах історії, громадянської освіти та правознавства відповідно до оновлених навчальних програм.
Метою курсу є підвищення фахового професійного та методичного рівня педагогів щодо розуміння основних положень міжнародного гуманітарного права задля ідентифікації та фіксації порушень в умовах російської військової агресії, а також роз’яснення учнівству та широким верствам населення питань, пов’язаних із порушенням норм МГП у російсько-українській війні.
Дана публікація стала можливою завдяки щедрій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Права людини в дії», яка виконується Українською Гельсінською спілкою з прав людини.
Методичні матеріали включають три розділи та додатки.
Перший розділ «ІСТОРІЯ» розкриває основну мету та завдання інтеграції питань з міжнародного гуманітарного права у зміст шкільної історичної освіти. Зміст розділу обґрунтовує міжпредметний характер міжнародного гуманітарного права та надає перелік основних питань, які можуть бути впроваджені в рамках окремих тем курсів з історії 9-11 класів.
В другому розділі «ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА» розкриваються основні цілі та завдання інтеграції питань з міжнародного гуманітарного права у зміст громадянської освіти. Вчителям пропонується перелік тем та понять, які передбачені навчальною програмою, і через які можливо ефективно розкрити наскрізні базові поняття міжнародного гуманітарного права у процесі викладання громадянської освіти.3
У третьому розділі «ПРАВОЗНАСТВО» подається перелік наскрізних базових понять міжнародного гуманітарного права, які на погляд експертів, доцільно використовувати при викладанні навчального предмету «Основи правознавства» у 9-му класі середньої школи.
У Додатках пропонуються приклади уроків чи фрагментів уроків з історії та громадянської освіти із використанням інтеграції основних складових міжнародного гуманітарного права.
Методичні матеріали не є завершеними та будуть удосконалюватися та поповнюватися розробками уроків/фрагментів уроків на інші зазначені у програмах теми.
Ознайомитися з рекомендаціями можна за посиланням.