A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, сім'ї, молодіжної політики та спорту Бахмацької міської ради

Відбувся вебінар для практичних психологів закладів дошкільної освіти області

Дата: 02.02.2024 11:25
Кількість переглядів: 4

31 січня 2024 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського фахівцями Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області було проведено обласний вебінар для практичних психологів закладів дошкільної освіти «Інструментарій оцінювання психологічної готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи», до якого активно долучилися і працівники Бахмацьких закладів дошкільної освіти.

У ході вебінару було розглянуто низку актуальних питань організації та нормативного забезпечення діяльності практичних психологів закладів дошкільної освіти. Зокрема, Ірина Лисенко, проректор з науково-методичної роботи ЧОІППО імені К.Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук, доцент, висвітлила актуальні питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників у часи війни, надала відповіді на запитання практичних психологів щодо порядку атестації педагогічних працівників. У своєму зверненні до практичних психологів ЗДО Олена Антоненко, директор Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області розкрила актуальні питання психологічного супроводу освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, наголосила на важливості навичок стресостійкості та ресурсування у самих фахівців допомагаючих професій.

Модератор заходу, Віталіна Шовкова, методист Навчально-методичного центру психологічної служби у системі освіти Чернігівської області ЧОІППО  імені К.Д.Ушинського, яка забезпечує методичну підтримку практичних психологів ЗДО, звернула увагу учасників вебінару на особливості діагностики дітей дошкільного віку та наголосила на тому, що діагностика проводиться з метою виявлення причин труднощів у дошкільників під час освітнього та виховного процесу, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; задля вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості та її потенційних можливостей.

Увагу учасників було вкотре привернуто до методичних рекомендацій «Застосування діагностичних мінімумів у діяльності працівників психологічної служби» (Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи) та презентовано новий інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи «Чарівні перетворення» (Лабораторія психології дошкільника Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України). Важливо те, що презентований комплекс діагностичних завдань повністю відповідає принципам Нової української школи, застосовується у форматі ігрової взаємодії дорослого і дитини. У межах діагностування не вимірюються інтелектуальні досягнення дитини,  не формулюються висновки, які можуть негативно вплинути на неї, створити відчуття «неуспішності», занизити віру у власні сили та рівень самооцінки. Діагностичні методики спрямовані на виявлення загального рівня сформованості новоутворень необхідних дошкільникові для успішної адаптації до освітнього процесу.

Комплекс діагностичних завдань «Чарівні перетворення» вже було використано Яною Красковською, практичним психологом КЗ «Заклад дошкільної освіти № 3 «Дитяча Академія» Чернігівської міської ради. Я. Красковська розповіла колегам про процес та результати діагностичного обстеження дошкільників за методикою «Чарівні перетворення», поділилася враженнями від апробації нового інструментарію та доступного механізму обробки отриманих результатів.

Також, у професійному кейсі психологів ЗДО залишаються ті методики, якими вони користувалися у минулому і які дають хороші об’єктивні результати. Відтак, Ірина Самойленко, практичний психолог Чернігівського дошкільного навчального закладу № 1, центру психофізичного та інтелектуального розвитку дітей Чернігівської міської ради поділилася з учасниками вебінару досвідом багаторічного використання тестових методик діагностики емоційно-вольової сфери дітей дошкільного віку.

Загалом, практичні психологи закладів дошкільної освіти отримали методичну та інформаційну підтримку щодо проведення традиційного оцінювання психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, яке щорічно починається з березня/квітня.

З матеріалами вебінару можна ознайомитись у блозі НМЦПССОЧО.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень